četrtek, 4. oktober 2012

6. etapa, O Porrino - Redondela - Pontevedra, 32 km

O Porrino - Redondela - Pontevedra, 32 km

Četrtek, 27.9.2012, start ob 7.45 uri, prihod v Pontevedro ob 17. uri.

O Porrino je mesto kamnosekov. V bližini mesta so ogromni kamnolomi, v samem mestu pa je kar veliko tovarn in obrtnikov, ki se ukvarjajo z obdelavo kamna. Zaradi tega je mesto prašno in deluje sivo. Prav nič mi ni bilo hudo, ko sva v četrtek zjutraj krenila dalje. Na pot sva krenila še v mraku, po lokalnem času ob 08. uri. Zdani se pa šele kakih 20 minut kasneje. Sicer ni deževalo, bila pa je tako močna megla, da sva morala nahrbtnike zaščititi s pregrinjalom za dež.

Čez dobre pol ure sva tik ob cesti opazila orjaško črno skalo. Na njej je posvetilo španskima alpinistoma - himalajcema Jesusu in Toniju Martinezu. Očitno sta doma iz tega kraja in junaka iste sorte kot naša Humar ali Česen.

spominska tabla alpinistom, ki so osvojili 7 osemtisočakov v Himalaji

Počasi sva se vzpenjala po asfaltnih cestah proti kraju Mos. Ob poti sva opazovala koze, ki so se pasle v robidah. Požrle so vse zelenje, vključno s trnjem. Res skromne živali, te španske koze.

V kraju Mos sva skušala dobiti kavico v baru, a je bil avtomat za kavo pokvarjen, zraven njega pa mojster mehanik. Poslikala sva lepo vaško cerkev, potem pa šla malo dol s poti pogledat albergue, ki pa je bil dopoldan seveda še zaprt.

cerkev v Mosu

koruznjak (horreo) je v teh krajih iz protja in slame
Še kako uro sva se počasi vzpenjala na hrib, megla pa ni popuščala.

Potem se je pričel dolg spust po makadamski cesti skozi gozdove evkaliptusa. Počasi se je megla dvignila in na levi sva že opazila morje.

Malo pred poldnevom sva v lepem sončnem vremenu prikorakala v Redondelo. Mesto Redondela leži ob morju v zalivu Vigo, v bližini je močno pristaniško mesto Vigo. Mesto šteje okrog 30.000 prebivalcev.  Znano je po svojih železniških mostovih oziroma viaduktih. Konec 19. stoletja so zgradili dva impozantna železniška viadukta, zato se Redondela sedaj imenuje "mesto viaduktov". V bližini Redondele, le kak kilometer naprej po Caminu, leži turistično obalno mesto Cesantes, kjer so lepe plaže in številni hoteli. Ustavila sva se v baru na Plaza Mayor in si privoščila okrepčilo - eden kavico, drugi pivce za živce.

Redondela - cerkev Santiago

Redondela - Plaza Mayor
Po dobri uri počitka sva krenila naprej, proti mostu Ponte Sampaio in proti Pontevedri, kjer sva planirala nočitev. Do tja je približno 18 km, kar pomeni dobre 4 ure hoje. Kakšno uro sva se vzpenjala v vročem popoldnevu, na vrh z imenom Alto, 147 metrov nad morjem. Potem je sledil spust proti mostu Ponte Sampaio, zopet na nadmorsko višino 1 meter.

zaliv Vigo
most Ponte Sampaio v kraju Soutomaior

Most Ponte Sampaio je znamenit iz španske zgodovine. Leta 1809 so španske sile pod vodstvom polkovnika Morilla premagale francoske sile, ki jih je vodil Napoleonov maršal Ney. 10.000 španskih vojakov je premagalo enako močno Napoleonovo armado in ji prizadejalo hude izgube. Most prečka reko Rio Verdugo, tik preden se ta izliva v Atlantski ocean. Z mosta sva veselo slikala kar velike ribe, katerih je bilo v vodi res veliko. Ko prečkava most, se Camino za nekaj časa odmakne od morja. Obali se ponovno približa spet v Pontevedri. Za mostom je sledil kar lep vzpon po strmi in kamniti poti. Ker pa je bilo lepo vreme in kamenje suho, je bil vzpon pravi užitek. Sledil je spust do kapelice Svete Marte in potem še do Pontevedre.

vzpon na hrib nad mostom
kapela, posvečena sv. Marti, v kraju Bertola

Malo pred 17. uro sva prispela do mesta Pontevedrea. Tik pred mestom je bil na desni  zelo privlačen bar, s kamnito mizo v senci tik ob cesti. Usedla sva se, si naročila pivo in zraven dobila obvezno tapo - dva mini sendviča s pršutom. Ker naju je lakota že kar dobro grudila, se je mali prigrizek res prilegel.

Albergue v Pontevedri sva z lahkoto našla, saj je čisto na začetku mesta, tik pred železniško postajo. V njegovi bližini, na drugi strani ceste, sta dva prijetna bara z dobro in poceni hrano. Kar težko se je odločiti, v katerega bi človek zavil. Albergue je lep, urejen, kuhinja sicer majhna, a dobro opremljena. Počakala sva, da sta dva mlada Čeha končala s svojo kuho, nato sva še midva skuhala kosilo. Danes so na programu testenine s tunino in paradižnikova solata. In poleg še buteljka vina tinto - joven  (mlado, rdeče vino) iz La Rioje, najbolj vinorodne španske pokrajine.

Pontevedra - železniška postaja

Pontevedra je kar veliko mesto, šteje okrog 80.000 prebivalcev. Mesto leži ob morski obali, na koncu zaliva z istim imenom. V bližini je veliko pristanišče Vigo, tam je tudi letališče. Ves dan sva lahko opazovala letala, ki so vzletavala in pristajala na tem letališču.  Splača si vzeti nekaj časa in si ogledati staro mestno jedro - Praza da Leña, Praza da Ferreira, pa tudi mostove čez reko Lerez..